Gdynia Container Terminal, jak i inne terminale Hutchison Ports, podejmuje działania mające na celu wypełnienie celów środowiskowych Grupy i ograniczenie emisji CO2. W styczniu ogłoszony został przetarg na modernizację siedmiu suwnic placowych i zastąpienie napędu spalinowego napędem elektrycznym. Pozwoli to na zmniejszenie zużycia oleju napędowego o około 45%, a w konsekwencji ograniczenie emisji CO2 generowanej w trakcie operacji przeładunkowych. W GCT operuje aktualnie 7 suwnic napędzanych energią elektryczną (dwie pierwsze pojawiły się na terminalu w 2012 roku). W kolejnym etapie zelektryfikowane zostaną pozostałe urządzenia tego typu pracujące na terminalu. Na realizację projektu, którego celem jest rozpropagowanie idei modernizacji istniejącego sprzętu, Spółka otrzymała niewielkie dofinansowanie z funduszy interregionalnych dla regionu Morza Bałtyckiego (w ramach programu Blue Supply Chains realizowanego z kilkoma innymi portami bałtyckimi przy współpracy Uniwersytetu Gdańskiego oraz Baltic Ports Organization). Planowana jest również wymiana ciągników terminalowych na pojazdy o napędzie elektrycznym lub wodorowym, zależnie od dostępnej oferty producentów urządzeń terminalowych.