LAURA MAERSK na GCT

STSs

5 października do terminalu GCT wpłynął LAURA MAERSK feeder, pierwszy w historii kontenerowiec do przewozu metanolu. Statek został zbudowany w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industrie i ma regularnie pływać po Morzu Bałtyckim.
LAURA MAERSK ma 172 m długości i pojemność 2136 TEU. Do Gdyni zawinął w ramach trwającego połączenia z Rotterdamu. Jej wizyta jest dowodem na to, że proces dekarbonizacji żeglugi i przemysłu morskiego wszedł w kolejną fazę.
Mamy nadzieję, że ten nowoczesny, przyjazny środowisku feeder będzie częściej odwiedzał nasze nabrzeże, wpisując się w politykę środowiskową Hutchison Ports i kierunek, w którym zmierza terminal. Mamy już zeroemisyjne elektryczne suwnice kontenerowe, trwają prace nad modernizacją kolejnych, a terminal przygotowuje się również do inwestycji, aby osiągnąć cele środowiskowe Grupy, jakim jest osiągnięcie całkowitej neutralności środowiskowej dla wszystkich portów do 2050 roku.